Treceți la conținutul principal

27 de lecții pe care (nu) le-am învățat în 27 de ani

La fiecare 365 de zile se întâmplă o minune în viața mea, la fel ca în viață fiecăruia, de-altfel. Biologia își vede de cursul ei. Calendarul își vede de cursul lui. Ceasul ticăie și iată că am împlinit 27 de ani.

Nu îmi place să fac bilanțuri, să trag linie și să văd ce rezultat îmi iese, dar am vrut să scriu ceva deosebit pe blogul meu, special pentru această zi. O zi dedicată lecțiilor - învățate sau neînvățate. Nu spun întâmplător "neînvățate", pentru că întotdeauna am asociat ziua mea de naștere cu începerea anului școlar.

1 septembrie era o zi care delimita vacanța de vară de începutul toamnei: mai erau doar 14 zile din biata vacanță și școala începea inevitabil. Dar să revenim la lecțiile noastre. 

Lecții de viață în 27 de ani
Lecții de viață în 27 de ani

Am pus "nu" între paranteze pentru că încă nu îmi dau seama dacă am învățat 100% (ceva din) aceste lecții, dacă mi le-am însușit cu adevărat. E greu de spus, dar am zis că merită să mă amuz, să râd, să îmi încep ziua cu zâmbetul pe buze. Și ce sursă de umor mai bună decât propria persoană puteam să găsesc?

Iată care sunt cele 27 de lecții pe care (nu) le-am învățat în 27 de ani:

1. Nu există karma în lumea asta. 

Nu există expresia "Karma is a bitch". Există doar teambuilding. Acesta este locul care îți schimbă viața (precum Wonderland,  ținutul de poveste din "Alice în Țara Minunilor"). Chiar dacă nu ai fost niciodată într-un teambuilding, mai devreme sau mai târziu soarta ta va fi hotărâtă într-un astfel de loc. Poate că nu este vorba de un teambuilding propriu-zis și poartă un alt nume, dar trebuie să reții că aici se produce Big Bang-ul care îți schimbă viața și te lovește atunci când te aștepți mai puțin. "Teambuilding is a bitch".

2. "E și asta o experiență" și "Totul se întâmplă cu un motiv". 

Două lecții la preț de una! 2 în 1, super-ofertă post-breakup... Ajungi să spui tot mai des "E și asta o experiență" și "Totul se întâmplă cu un motiv". Da, două mantre pe care le rostești și crezi în ele. Totul ți se pare o experiență, totul e ceva nou, nimic nu mai e la fel, orice lucru este un Everest escaladat cu succes. Și realizezi că totul se întâmplă cu un motiv. Sună a clișeu, dar până și o Revoluție precum cea prin care tocmai ai trecut are motivele ei. Motivele sunt tu, redescoperirea ta, recucerirea Everestului și depășirea celor 7 ani în Tibet (nota redactorului: perioada petrecută într-o relație, raportată la Tibet și asociată, poate incorect, cu un film în care joacă frumosul Brad Pitt).

3. Când fostul îți spune că puteți rămâne prieteni...

... și că puteți să ieșiți la o cafea și după despărțire, Universul îți vă demonstra contrariul: nu poți rămâne prietenă cu fostul sub nicio formă. Poate doar dacă nu v-ați iubit suficient de mult.

4. Nu există scurtături. 

Dacă ar fi ca în versul ăla de la Avicii (So wake me up when it's all over / When I'm wiser and I'm older / All this time I was finding myself  / And I didn't know I was lost), viața ar fi prea ușoară pentru noi toți, dacă ne-am trezi la finalul zilelor noastre pe Pământ și nu am mai avea parte de nicio experiență notabilă.

5. Niciun tatuaj din lumea asta nu doare mai rău...

... (a se citi "intens", "tare", mai că dracu') decât o inimă călcată în picioare.

6. Când în viață apare o schimbare, 

învață să o accepți,  chiar dacă ești mai speriată ca niciodată.

7. Oamenii te dezamăgesc. 

Unii mai mult, alții mai puțin. Dar asta este o lecție ce trebuie neapărat repetată.

8. Prietenii te surprind în mod plăcut atunci când te aștepți mai puțin.

9. Dacă înveți cum să pui capăt lacrimilor cuiva, înveți mai ușor să le controlezi pe ale tale.

10. Rahova este un cartier surprinzător. 

Da, chiar și într-o zi de luni, poți să descoperi că cineva ascultă o melodie de la trupa Green Day în tramvaiul 32.

11. Un film cu Johnny Depp face cât un milion de cuvinte...

... în cercurile potrivite de oameni. Și cu ajutorul acestui actor ajungi să cunoști oameni.

12. Prietenii adevărați îi numeri pe degete: 

sunt cei pe care îi suni, care te ajută să te muți de 100 de ori, care te ascultă, care îți dau sfaturi, încearcă să te dea pe brazdă, chiar dacă știu că nu au câștig de cauză.

13. Foștii sunt variabile în viață. 

Adevăratele constante, adică persoanele care contează 100%, sunt puține. Constantele sunt membrii familiei.

14. Pui cu ușurință pe cineva pe un piedestal, 

dar ca să îl dai jos de acolo ai nevoie de o Revoluție din 1989.

15. După 7 ani și jumătate petrecuți în Tibet, e normal să uiți cine ești. 

Pentru toate celelalte există carduri.

16. Ca să scapi de bagajele emoționale și de alte lucruri care te bântuie, 

mută-te în singurul cartier în care "fostul" nu s-ar muta în vecii vecilor! Ajută mai mult decât crezi.

17. Naivitatea este cea care a omorât pisica, nu curiozitatea. 

Dar Dumnezeu când a creat lumea, a zis că trebuie să existe și oameni naivi și fraieri.

18. Poți învăța lecții prețioase chiar și de la un copil de 7-8 ani,

care în inocența lui, rezumă totul într-o singură întrebare la care tu nu ai un răspuns "De ce te-ai despărțit de X?".

19. Oamenii se tem de cei cu tatuaje. 

Sau le e frică să înțeleagă ori sunt invidioși și nu vor să recunoască.

20. Rahaturi s-au întâmplat 

și se vor mai întâmpla în viața asta, deci nu e o tragedie.

21. "Tânăr și neliniștit" este o boală gravă...

 care afectează persoanele de sex masculin atunci când ating vârsta de 26 de ani. Se tratează cu un triunghi amoros de toată urâțenia.

22. Cuvintele "te iert" sunt mai puternice...

 decât orice "te iubesc" spus de milioane de ori într-un interval de timp oarecare - vezi 7 ani în Tibet.

23. După ploaie vine uneori altă ploaie... 

nu neapărat soare. Și cum vremea te poate dezamăgi, la fel o pot face și oamenii. Da, seamănă cu punctul 7.

24. Trebuie să ai grijă cum îți formulezi dorințele. 

Universul e bătrân, e ursuz și nu aude bine. Așa că, dacă vrei să ți se îndeplinească, spune-le tare și răspicat și renunță la cuvintele de legătură/umplutură. Acestea creează confuzie în capul Universului.

25. Dacă găsești persoana care scoate tot ce este mai bun din tine, ai putea să o scuipi și să o bați cu o umbrelă uriașă pe spate, așa preventiv... 

Pentru că - mai devreme sau mai târziu - știi că va veni un moment în care va scoate la iveală tot ce este mai rău și mai întunecat din tine. Mă refer la acel pasager întunecat pe care îl purtăm tot timpul în sufletul nostru, cum ar spune cel mai simpatic criminal în serie, Dexter Morgan.

26. Fiecare om pe care îl întâlnești este important și de la fiecare om ai ceva bun sau rău de învățat. 

Chiar și de la tipul care ți-a spus că te sună și nu a mai apucat să pună mâna pe telefon pentru că un grup de teroriști care purtau măști de Joker au jefuit banca la care el își plătea facturile. Îți sună cunoscut scenariul, nu-i așa?

27. Oamenii mint. 

Unii cu nerușinare, unii cu părere de rău, alții cu zâmbetul pe buze, unii intenționat, alții voalat. Oricum, unii dintre ei ar merita măcar o nominalizare la Oscar.

Dacă am omis vreo "lecție", aștept comentarii mai jos.

Postare apărută inițial pe blogul meu de pe secțiunea de bloguri a site-ului feminis.ro.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dacă vacile ar scrie scenarii...

... M - aș mărita cu Johnny Depp!  Astăzi mi -am propus să împac ș i capra (cei de la Protecția Animalelor pot sta liniștiți , deoarece nu voi omorî capra vecinului), și varza (pe care nu am de gând să o culeg dacă NU este modificată genetic - glumesc, desigur).   Adică mi -am pus în minte trei lucruri: 1) să scriu un scenariu de Oscar - pentru că tot îmi plac filmele de la Hollywood și nu numai, 2) să abordez pe alocuri - cât să nu deranjeze - subiectul Johnny Depp "mon amour" și 3) să presar pe ici pe colo câteva replici (zic eu) spumoase despre relațiile dintre oamenii buni cu suflet bun și care au sau nu au curaj să spună ce au pe suflet .  Când avem prea multe „scenarii” în cap, este bine să le așternem pe hârtie   Mărturiseam în urmă cu fix 7 luni cum iubesc eu și mă comparam cu o vacă . Prietenele și cunoștințele mele de sex feminin s-au amuzat, au râs copios, ba chiar au comentat la postarea mea. Și da , mi -am făcut singu

Frica este o superputere! Tu o ai?

Da, și eu sunt supererou, doar că nu am o mască și nu am o capă sub care să îmi ascund adevărată identitate. Dar am această superputere și nu îmi este rușine să recunosc. Așa cum am văzut de atâtea ori în filmele americane care redau ce se întâmplă la întâlnirile de la "Alcoolicii Anonimi", mă ridic azi în picioare și spun cu voce tare "Numele meu este Florentina și îmi este frică!".  Frica de pisica neagră Acum câteva luni publicam pe blog un articol legat de unul dintre serialele mele preferate, Doctor Who, și îndemnam cititoarele să meargă la doctor atunci când viața le oferă telenovele. Același serial SF produs de BBC mi-a oferit recent o altă lecție, cu măiestrie creată de scenaristul Steven Moffat: "frica este o superputere". Ca să citez câteva rânduri din episodul "Listen" din cel mai nou sezon, îți voi traduce cu aproximație replicile care te vor pune probabil pe gânduri:  "Știu că ți-e frică, dar este în ordine să te temi, pen

Când iubești ca o... vacă

Recunosc, întrebarea „Tu cum iubești?” mi-a atras prima dată atenția când mă aflam pe peron în stația Eroilor, așteptând metroul. Nu știam ce reprezintă, dacă e o reclamă, e o campanie sau altă născocire a celor care lucrează în marketing. Nu pot să spun că m-a sâcâit săptămâni în șir sau că nu am mai dormit noaptea din cauza acestei întrebări, dar ceva s-a produs acolo în mintea mea, beculețul s-a aprins și a rămas aprins. Agenda cu pisici, numai bună de așternut gândurile Câteva săptămâni mai târziu, când am remarcat că autocolantele nu mai erau în stația de metrou unde mi-au atras atenția prima dată, am încercat să găsesc un posibil răspuns (nu, nu în funcție de zodie). Cum iubesc? Răspunsul a venit rapid, fără să stau prea mult pe gânduri: ca o vacă! Când le-am spus asta colegelor mele din redacție, am râs cu lacrimi, amuzându-ne de conexiunea atât de absurdă pe care a făcut-o creierul meu (care, se pare, are mai mult umor decât mine). Nu spun „ca o vacă” în sensul negativ, n