Treceți la conținutul principal

În 2014 ofeream mită lui Moș Crăciun

Zilele acestea, toată lumea vorbește în redacție despre cadouri, Crăciun și scrisorile pentru Moș Crăciun. Memoria nu prea ajută, așa nu îmi amintesc când am scris ultima dată o scrisoare pentru Moșul. Dar asta chiar nu mai contează, pentru astăzi mi-am propus îi ofer mită. Iar scrisoarea mea pentru bătrânelul cu barbă albă începe exact cu acest titlu: mită pentru Moș Crăciun

Zaruri cu semnificație, în ideea de „mită pentru Moș Crăciun”

 

"Dragă Moș Crăciun, Nu am fost un copil prea bun. Încă de anul trecut am scris știri și articole despre tine pe un ton nu tocmai generos și te-am pus într-o lumină negativă: te-am acuzat ai vicii, îți place bei și fumezi și ești afemeiat. Am încetat de mult (mai) cred în tine, dar nu este vina ta. Poate...

 Ideea este nu îmi place pun baza într-o entitate pe care nu o cunosc și care m-a dezamăgit în trecutul mai mult sau mai puțin apropiat. Nu îți voi scoate ochii pentru toate acele daruri pe care nu mi le-ai adus... 

Dar acum vreau schimb abordarea. Întocmai cum am învățat în anul I la Facultatea de Jurnalism, o știre poate avea mai multe unghiuri de abordare. Ei, bine, eu vreau îți scriu această scrisoare într-o abordare cu totul și cu totul diferită de cea pe care o au scrisorile pe care le primești de obicei de la copii sau adulți

Eu nu îți compun acum o listă de obiecte (parfumuri, pantofi, cosmetice sau haine) pe care mi le doresc de la tine. Nu am nevoie de toate acestea. Eu mi-am propus iți ofer mită, în speranța poate așa îmi aduci ceea ce îmi doresc pentru anul 2015. Și sper în sacul tău vor încăpea dorințele mele, așa cum sunt ele formulate mai jos. 

Nu știu cum încep. Poate m-a inspirat puștiul Kevin McCallister din filmul "Singur acasă", care își dorea -și primească înapoi familia, în locul tuturor cadourilor de Crăciun... Sau poate de asta aveam nevoie ca mi se aprindă un beculeț undeva acolo, în mintea mea - aveam nevoie de un film precum "Home Alone".

 Poate cuvântul "mită" pe care îl folosesc te sperie. Nu trebuie bați în retragere, pentru nu îți voi da bani. Oricum nu ai avea ce faci cu ei. În schimb, îți ofer câteva lucruri care pentru mine sunt neprețuite, în schimbul altor lucruri pe care chiar mi le doresc în anul 2015. Ești Moș Crăciun, așa știu ai cel puțin 2014 ași în mânecile tale pufoase, pe care doamna Crăciun ți le calcă perfect, cu un fier de călcat cu aburi. 

Voi deschide lista mea de "mită" cu următoarea ofertă: Îți dau mită 14 DVD-uri originale ce conțin unele dintre cele mai bune filme ale lui Johnny Depp (actorul meu preferat - deși cred nu mai are rost menționez asta), pe care le-am adunat în ultimii ani. Ce vreau în schimbul acestor DVD-uri la care țin foarte mult? 

Un mic serviciu: ajuți ca în 2015 nu mai pun piciorul în vreun spital sau salon de spital - atât din București, cât și din tara, cu scopul de a-mi vizita tatăl bolnav. Ți se pare puțin? Voi plusa cu 14 titluri de romane semnate de scriitoarea mea preferată, Rosamunde Pilcher (ale cărei opere le citesc încă din anii de liceu), dacă în sacul tău de cadouri strecori o doză bună de sănătate pentru părinții mei, pe care mi- dori NU îi mai văd în decorul unui spital sau salon de spital! fie sănătoși ca nu aibă nevoie de îngrijiri medicale în anul care vine!

Ridic miza și îți cedez tot sub formă de mită trei dintre cele mai prețioase postere de film pe care le am pe pereții camerei mele (un afiș de la filmul Transcendence cu Johnny Depp, unul de la filmul Iron Man 3 cu Robert Downey Jr. și un afiș de la filmul Sin City 3 - cu o distribuție de excepție). Ce vreau în schimbul posterelor? E simplu: ai mei părinți nu mai aibă nevoie de RMN-uri și analize medicale de toate felurile, fie feriți de boli și de alte afecțiuni grave. 

Nu știu cum îți explic, dar cred vezi și tu direcția spre care insist. Nu vreau mai aud pașii doctorilor și ai asistentelor pe holurile spitalelor, nu vreau mai văd perfuzii, branule, ace, bandaje, cicatrici. Nu vreau mai uit la ceas așteptând iasă chirurgul din operație. Nu vreau mai aud în 2015 cuvinte precum donator, donare de sânge, grupă sanguină, terapie intensivă, tumoră, oncolog, malignă, chimioterapie, rețetă și multe altele de acest gen. 

Tot ți se pare puțin ce îți ofer? Nu-i nimic, mai am și alte lucruri pe care ți le ofer ca „mită”. Am câteva CD-uri cu muzică bună, ideale pentru serile călduroase de vară în care tu, Moș Crăciun, te plictisești. Sper vocea lui Duffy, a băieților din trupa KUMM și vocea lui James Blunt (dar și alte câteva zeci de CD-uri muzicale) te facă accepți mita mea, în schimbul unui lucru și mai simplu: fratele și sora mea fie feriți de vocea unui anestezist sau vocea unui profesor doctor care le explică riscurile operației unui pacient care, după caz, poate fi propriul tată sau propriul copil.  

Mai am mită de oferit, nu voi pune punct aici. Dacă cele 14 DVD-uri cu filmele lui Johnny Depp nu te-au convins, iată spun acum "ALL-In", ca la poker. Adică pun la bătaie toate DVD-urile mele cu filme pe care le-am așezat frumos în bibliotecă, pentru ca Moș Crăciun le poată vedea: în total, 58 de DVD-uri (cu tot cu cele 14 menționate mai sus). 

Moșule, sunt 58 de titluri de filme, atât românești, cât și străine, nu numai de la Hollywood, ci și filme europene, printre care și unele românești. Tot ce vreau este ca familia mea nu mai treacă prin experiență dură din vara anului 2014 și noi, membrii ei, ajungem fim uniți de evenimente frumoase, mai vesele, pozitive - gen nunți, botezuri, cumetrii (cum zic românii).

Poate 58 de filme nu înseamnă mult, dar gândește-te eu îți cer în schimb un singur film, cel al familiei mele, așa cum este el (mai mult cu bune și dacă ai putea, las-o mai moale cu cele rele). Dar vreau fie un film realist, nu o dramă precum "The Fault in Our Stars". 

Nu vreau horror (știi sunt fricoasa) și nici thriller. Vreau un film românesc frumos, amuzant și numai bun de ridicat moralul celor care se uita la el, la "Familia Ionescu". Un film care are toți actorii distribuiți în rolurile principale, toți actorii într-o formă excepțională, iar acești actori funcționeze la capacitate maximă. Nu te gândi îmi doresc cascadori și nici cascadorii - departe de mine acest gând.  

Și nu vreau nici aventură și nici alergătură - reține: nu mai vreau îmi dau sufletul urcând și coborând pe scările unui spital bucureștean cu lifturi mereu pline de oameni. Și nu vreau un film inspirat din seriale precum "House M.D.", "ER" sau "Grey's Anatomy". Sper ai înțeles ce vreau spun din toată scrisoarea mea kilometrică.  

Dacă nici aceste DVD-uri nu te-au convins, plusez acum și îți ofer toate cărțile mele din bibliotecă și toate afișele de film care îmi împodobesc camera în care îmi fac tot felul de scenarii. Afișele sunt 11 în total și au fost alese de mine "pe sprânceană". Cărțile sunt multe (am zeci de cărți în București și sute de cărți la țară) și sunt titluri foarte bune. Îți spun doar sunt romane esențiale, pe care trebuie le citești într-o viață. Iar tu, Moș Crăciun, ai timp suficient le citești

Iar dacă "scenariul" pe care ți-l cer pentru 2015 ți se pare prea scump pentru a fi scris și transpus într-un "film" al Ioneștilor, dacă încă stai pe gânduri pentru a alege un producător pentru acest proiect, afla mai avea și alte lucruri pe care ți le ofer ca mită

De exemplu, toată colecția mea de ziare Adevărul de Seară, care se află acasă, la țară; ziare pe care le-am adunat în aproape 11 luni de activitate, zi de zi. Sunt extrem de valoroase pentru mine, mai ales la acest cotidian local mi-am câștigat primii bani lucrând în presă.  

Dacă vrei ceva tangibil pe post de mită (nu sunt oarbă, știu trăim într-o lume materialistă - vorba cântecului "Material Girl"), nu am ce îți ofer. Afla nu am mașină și nu am apartament. Nu am cont într-o bancă elvețiană, nu am tablouri de Grigorescu, nu am casă cu etaj pe strada Zambaccian, iar pe mătușa mea nu au botezat-o rudele "Tamara". 

Am un tatuaj de care sunt foarte mândră și pe care nu ți-l pot oferi ca mită. Deși, dacă putea, ți l- oferi cu sufletul deschis, chiar dacă este cel mai neprețuit lucru pe care îl am în prezent. 

Dar am o familie extraordinară, pe care vrea o păstrez intactă, cât mai mult timp posibil. O familie care mi-a fost alaturi atât la bine, cât și la rău. Iar dacă tu poți accepți mita mea și îmi oferi în schimb toate acele lucruri pe care ți le-am cerut, fi cea mai fericită fată din lume. Florentina, copilul care (nu) a învățat 27 de lecții în 27 de ani." 

Postare apărută inițial pe blogul meu de pe secțiunea de bloguri a site-ului feminis.ro. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dacă vacile ar scrie scenarii...

... M - aș mărita cu Johnny Depp!  Astăzi mi -am propus să împac ș i capra (cei de la Protecția Animalelor pot sta liniștiți , deoarece nu voi omorî capra vecinului), și varza (pe care nu am de gând să o culeg dacă NU este modificată genetic - glumesc, desigur).   Adică mi -am pus în minte trei lucruri: 1) să scriu un scenariu de Oscar - pentru că tot îmi plac filmele de la Hollywood și nu numai, 2) să abordez pe alocuri - cât să nu deranjeze - subiectul Johnny Depp "mon amour" și 3) să presar pe ici pe colo câteva replici (zic eu) spumoase despre relațiile dintre oamenii buni cu suflet bun și care au sau nu au curaj să spună ce au pe suflet .  Când avem prea multe „scenarii” în cap, este bine să le așternem pe hârtie   Mărturiseam în urmă cu fix 7 luni cum iubesc eu și mă comparam cu o vacă . Prietenele și cunoștințele mele de sex feminin s-au amuzat, au râs copios, ba chiar au comentat la postarea mea. Și da , mi -am făcut singu

Frica este o superputere! Tu o ai?

Da, și eu sunt supererou, doar că nu am o mască și nu am o capă sub care să îmi ascund adevărată identitate. Dar am această superputere și nu îmi este rușine să recunosc. Așa cum am văzut de atâtea ori în filmele americane care redau ce se întâmplă la întâlnirile de la "Alcoolicii Anonimi", mă ridic azi în picioare și spun cu voce tare "Numele meu este Florentina și îmi este frică!".  Frica de pisica neagră Acum câteva luni publicam pe blog un articol legat de unul dintre serialele mele preferate, Doctor Who, și îndemnam cititoarele să meargă la doctor atunci când viața le oferă telenovele. Același serial SF produs de BBC mi-a oferit recent o altă lecție, cu măiestrie creată de scenaristul Steven Moffat: "frica este o superputere". Ca să citez câteva rânduri din episodul "Listen" din cel mai nou sezon, îți voi traduce cu aproximație replicile care te vor pune probabil pe gânduri:  "Știu că ți-e frică, dar este în ordine să te temi, pen

Când iubești ca o... vacă

Recunosc, întrebarea „Tu cum iubești?” mi-a atras prima dată atenția când mă aflam pe peron în stația Eroilor, așteptând metroul. Nu știam ce reprezintă, dacă e o reclamă, e o campanie sau altă născocire a celor care lucrează în marketing. Nu pot să spun că m-a sâcâit săptămâni în șir sau că nu am mai dormit noaptea din cauza acestei întrebări, dar ceva s-a produs acolo în mintea mea, beculețul s-a aprins și a rămas aprins. Agenda cu pisici, numai bună de așternut gândurile Câteva săptămâni mai târziu, când am remarcat că autocolantele nu mai erau în stația de metrou unde mi-au atras atenția prima dată, am încercat să găsesc un posibil răspuns (nu, nu în funcție de zodie). Cum iubesc? Răspunsul a venit rapid, fără să stau prea mult pe gânduri: ca o vacă! Când le-am spus asta colegelor mele din redacție, am râs cu lacrimi, amuzându-ne de conexiunea atât de absurdă pe care a făcut-o creierul meu (care, se pare, are mai mult umor decât mine). Nu spun „ca o vacă” în sensul negativ, n