Treceți la conținutul principal

Și cu ce viteză ar trebui să ne grăbim?

Un vers dintr-un cântec interpretat de Cleopatra Stratan ce mi-a venit în minte în această dimineață m-a pus pe gânduri: "Și cu ce viteză ar trebui să ne oprim?". Colega mea, Eugenia, a scris recent o știre despre sindromul femeii grăbite și mi-a servit mingea la fileu. 

Nori pe cer, la Mogoșoaia
Fotografie cu niște nori care nu se grăbesc.
 

Eu știu deja că sunt prea grăbită, nu trebuie să îmi confirme vreun om de știință în halat alb și înconjurat de zeci de eprubete... E ca o dependență ce nu îmi dă pace nici măcar sâmbăta dimineața, când ar trebui să lenevesc în pat până la orele înaintate ale prânzului. Dar nu pot, recunosc! 

Organismul meu tânjește după viteză, după ore scurse cu repeziciune, după secunde ce zboară ca vântul și ca gândul... Știu că e weekend și vreau să fac cât mai multe lucruri în două zile: să mă întâlnesc cu prietena mea cea mai bună la un "pahar" de vorbă, să le fac o vizită nepoțeilor mei, să văd un film în care joacă actorul meu preferat, să citesc o carte pe care mi-am dorit-o foarte mult și pe care mi-am cumpărat-o săptămână trecută, să mă gândesc la subiecte cât mai interesante pe Dietă&Sport, Sănătate, Divertisment, Casă&Grădină, să merg acasă și să îmi vizitez părinții, să scriu pe blog... Și lista continuă și crește de la o săptămână la alta. De ce crește? Pentru că lucrurile pe care nu le fac weekendul ăsta sunt amânate pe weekendul viitor. Și tot așa până când...

Până când? Nu vreau să mă gândesc. Am început să spun că îmi doresc că ziua să aibă 48 de ore, că să pot dormi mai mult. Dar asta ar însemnă și să lucrez mai mult. Iar în țoată ecuația asta a timpului și a vitezei, fizicienii au omis un singur lucru: corpul uman care este efemer. Tragem de el și îl întindem așa cum tragem de timp și vrem să îl întindem la nesfârșit.

Dar oricât de elastic și de flexibil ar fi timpul nostru, până la urmă tot va ceda, suntem conștienți de asta. Totuși ce se întâmplă cu noi, femeile din ziua de astăzi, când simțim că timpul nu mai are răbdare? Ne trezim dimineața, ne bem cafeaua pe fugă, ne grăbim să plecăm la serviciu. Ritmul e atât de amețitor încât nici nu ne dăm seama cât de repede a trecut săptămâna. Nu realizăm că a și venit ziua de vineri și, până să ne dezmeticim, este iar luni, cea mai detestată zi din săptămână (pentru unii).

Revenind la întrebarea mea, parafrazând-o pe Cleopatra Stratan, încerc să trag o concluzie: cu ce viteză ar trebui să ne grăbim? Merită vreun lucru de pe această lume graba noastră? Sau graba asta este doar o iluzie? Suntem, de fapt, niște hamsteri care aleargă neîncetat pe o rotiță, având iluzia de mișcare? Dar ar fi prea trist acest scenariu.

Dacă stau să mă gândesc mai bine, acești hamsteri nu părăsesc aproape niciodată cușca lor - mă rog, o părăsesc odată și-odată, atunci când evadează (dacă evadează!) sau atunci când mor. Trist... Așa că mai bine ne grăbim cu "viteza melcului" și o lăsam mai moale cu "viteza hamsterului".

Tu ce părere ai, merită să ne grăbim?

Postare apărută inițial pe blogul meu de pe secțiunea de bloguri a site-ului feminis.ro.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dacă vacile ar scrie scenarii...

... M - aș mărita cu Johnny Depp!  Astăzi mi -am propus să împac ș i capra (cei de la Protecția Animalelor pot sta liniștiți , deoarece nu voi omorî capra vecinului), și varza (pe care nu am de gând să o culeg dacă NU este modificată genetic - glumesc, desigur).   Adică mi -am pus în minte trei lucruri: 1) să scriu un scenariu de Oscar - pentru că tot îmi plac filmele de la Hollywood și nu numai, 2) să abordez pe alocuri - cât să nu deranjeze - subiectul Johnny Depp "mon amour" și 3) să presar pe ici pe colo câteva replici (zic eu) spumoase despre relațiile dintre oamenii buni cu suflet bun și care au sau nu au curaj să spună ce au pe suflet .  Când avem prea multe „scenarii” în cap, este bine să le așternem pe hârtie   Mărturiseam în urmă cu fix 7 luni cum iubesc eu și mă comparam cu o vacă . Prietenele și cunoștințele mele de sex feminin s-au amuzat, au râs copios, ba chiar au comentat la postarea mea. Și da , mi -am făcut singu

Ken, păpușa masculină: calități și defecte

M-am gândit să scriu acum ceva timp despre lecțiile de viață pe care le-am învățat de la nepoțeii mei, trei la număr. De șapte ani sunt mătușă cu normă întreagă (recunosc, uneori este normă "întreagă", alteori este doar part-time). Dar lăsând gluma la o parte, cei mici reprezintă pentru mine o sursă bogată de lecții de viață, deși vârstele lor, însumate, nu fac cât vârsta mea de acum. Una dintre cele mai importante lecții vine chiar de la nepoțica mea cea mare, de 7 ani și 3 luni. De ziua ei de naștere și-a dorit și a primit o păpușă-băiat, pe care a botezat-o Ken. Toată lumea știe cine este Ken, e iubitul păpușii Barbie, șaten, tras ca prin inel. Păpușa Ken, partenerul lui Barbie. Sursă imagine: Pixabay Dar Ken (cel pe care l-a primit nepoata mea) este din "noua generație" de păpuși masculine: are o tunsoare la modă, blugi skinny, pătrățele pe abdomen, o cămașă slim fit și sprâncene perfect pensate. Ce mai, e un păpușel ideal! Micuța mea nepoată al cărei

Frica este o superputere! Tu o ai?

Da, și eu sunt supererou, doar că nu am o mască și nu am o capă sub care să îmi ascund adevărată identitate. Dar am această superputere și nu îmi este rușine să recunosc. Așa cum am văzut de atâtea ori în filmele americane care redau ce se întâmplă la întâlnirile de la "Alcoolicii Anonimi", mă ridic azi în picioare și spun cu voce tare "Numele meu este Florentina și îmi este frică!".  Frica de pisica neagră Acum câteva luni publicam pe blog un articol legat de unul dintre serialele mele preferate, Doctor Who, și îndemnam cititoarele să meargă la doctor atunci când viața le oferă telenovele. Același serial SF produs de BBC mi-a oferit recent o altă lecție, cu măiestrie creată de scenaristul Steven Moffat: "frica este o superputere". Ca să citez câteva rânduri din episodul "Listen" din cel mai nou sezon, îți voi traduce cu aproximație replicile care te vor pune probabil pe gânduri:  "Știu că ți-e frică, dar este în ordine să te temi, pen