Treceți la conținutul principal

Au înnebunit cârnații

Vă invit să citiți un text scurt, despre cum au înnebunit cârnații 😁😍💬 Această proză a fost scrisă în timpul unui eveniment special, și anume Atelierul de scriere creativă în cheia celor cinci simţuri, de la Fundația Calea Victoriei (sub îndrumarea lectorului Andra Samson). 



Înțelegi că de vină e farfuria. De fapt, eu nu mănânc din farfuriile astea mari, cumpărate cu Ștefan de la Ikea. Uneori îmi vine să mănânc direct de pe masă. Îmi pun peste cartofi bucățele de cârnat crestate, lucind în lumina smart TV-ului meu cu ambilight. Uleiul le-a dospit cât trebuie. Cârnați oltenești afumați. Atât de buni că se linge motanul pe degete și pernuțe, după ce a călcat pe plita cu inducție. Știi prea bine că ea nu putea să mănânce cârnații goi, așa... Nu te apuca să o judeci pentru că a căzut în păcatul cartofilor prăjiți dătători de serotonină. Și ce dacă erau congelați, de la pungă, cumpărați din Lidl? 

Vezi cât de bună e combinația? Cartofi prăjiți cu cârnați afumați. Mai ții minte? Mirosul cârnaților e o cheie mică, metalică, ce descuie un sertăraș. Celulele olfactive evadează din el, ca un ciorchine de confetti plutind deasupra farfuriei și făcând surfing pe aburi. Tu știi de ce toți cârnații afumați din comerț miros a tuci și a foc făcut în curtea bunicii? De ce au izul pirostriilor pe care fierbe ciorba de legume, pentru parastasul unui bunic pe care nu l-ai cunoscut niciodată? Nu știi nimic, copil cu părul afumat de tămâie, prea devreme în viață! Tu știi doar că farfuriile adânci sunt pentru ciorbă, și nu pentru cârnați cu cartofi prăjiți. Hai, înghite apa aia odată și începe să mănânci. Ți-e foame, plantă mică și carnivoră, nu-i așa? 

Știi și tu că eu sunt o persoană ordonată. Respect regulile, nu e nevoie să-ți mai spun. Și-atunci de ce am permis cheiței să descuie sertarul interzis? Nu e ca și cum aș fi scos din el un măr stricat. Nu-i vina ta că eu am lăsat cârnații afumați să pască liberi pe o pajiște de unde au fugit durerea și întristarea tatălui și a fiicei și a sfintei lor tăceri, într-un salon de spital în care se scaldă în voie aroma unei ciorbe de perișoare. Ai cumpărat-o de la restaurantul Ivan’s pentru tata. Atunci nu știai încă să gătești. Îți dai o șuviță pe după ureche, iei un cartof pai și îl mesteci. Te pierzi în haloul din jurul televizorului și încerci să nu te gândești la carbohidrați. Cartoful se topește în palatul gurii tale. Adaugi o bucățică de cârnat. Fumul din atomii cărnii se joacă cu nările tale invadate de ARN viral. Cotropire. Au înnebunit cârnații, iar de afară pătrunde în casă parfumul corcodușilor înfloriți. Carantină. Îmi zici „Gata, ai terminat. Spune sărut-mâna pentru masă!” 

M-ai crede o persoană ciudată dacă mi-aș pune farfuria goală pe cap? E o pălărie șic, la modă. Influencerițele m-ar invidia. Am nevoie de orice formă de protecție în clipele astea, chiar și de o farfurie. Mai știi? Cartofii și cârnații afumați sunt un nou tip de terapie anti SARS-CoV-2. Gata! O să îi dau eu numele terapiei: cartofisivir. E cel mai bun antiviral. Pentru o mai bună absorbție în organism, a se consuma doar în combinație cu doi cârnați oltenești, tăiați în bucăți de doi centimetri. Musai afumați!

Comentarii