Treceți la conținutul principal

Exercițiu de scriere creativă cu limită de cuvinte

 Pentru acest exercițiu am avut o limită de 200 de cuvinte.

 

Fotografie din aprilie 2018, de când am vizitat Viena. 

Și ce frumos adunam eu borcanele de sticlă într-o sacoșă de rafie cu care trebuia să merg la mormântul tău, tată, dar tu mi-ai zis dă-i-le lui maică-ta, că ea știe ce să facă cu ele. Apoi am stat cu tine la masă, cu un pahar cu vin roșu în față, și mi-ai povestit cum l-ai visat pe Dumnezeu, cum ai vorbit cu el și cum i-ai recunoscut barba lungă și deasă. Apoi mi-am amintit că tu chiar ai povestit visul ăsta la un moment dat, când eram copil și când nu înțelegeam prea bine ce este Dumnezeu.

Am luat sacoșa cu borcane și am pus-o în portbagaj, iar tu m-ai întrebat dacă mi-am luat tot ce-mi trebuie, așa cum o făceai de obicei, când plecam duminica la București, numai că acum nu verificai dacă mi-am luat cheile, portofelul și buletinul.

— Ți-ai luat stiloul? Dar agenda? Ia vezi, inspirația ai băgat-o în bagaj? Calendarul e cu tine? La cât ai cursul duminică?

Știai atâte de multe despre mine și mă ghidai, că parcă îmi venea să-ți sărut mâna, așa cum sărută credincioșii mâna Papei de la Roma. Aș vrea să cunosc măcar un sfert din lucrurile pe care le știe Papa, să pot scrie o carte uriașă și să ți-o dedic ție, tată. Să capăt experiență și înțelepciune și să mă uit la nori, ca atunci când eram copil și mă dădeam în leagănul vecinilor, cu ochii la cer, încercând să zăresc barba albă și deasă a lui Dumnezeu. Tare aș fi vrut să-mi amintesc mai multe despre visul tău și dialogul pe care l-ai avut cu El.

* Recunosc, am depășit limita cu 68 de cuvinte 😊 

Recomand să citiți și: Aprinde-mi lumina în beci! 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ken, păpușa masculină: calități și defecte

M-am gândit să scriu acum ceva timp despre lecțiile de viață pe care le-am învățat de la nepoțeii mei, trei la număr. De șapte ani sunt mătușă cu normă întreagă (recunosc, uneori este normă "întreagă", alteori este doar part-time). Dar lăsând gluma la o parte, cei mici reprezintă pentru mine o sursă bogată de lecții de viață, deși vârstele lor, însumate, nu fac cât vârsta mea de acum. Una dintre cele mai importante lecții vine chiar de la nepoțica mea cea mare, de 7 ani și 3 luni. De ziua ei de naștere și-a dorit și a primit o păpușă-băiat, pe care a botezat-o Ken. Toată lumea știe cine este Ken, e iubitul păpușii Barbie, șaten, tras ca prin inel. Păpușa Ken, partenerul lui Barbie. Sursă imagine: Pixabay Dar Ken (cel pe care l-a primit nepoata mea) este din "noua generație" de păpuși masculine: are o tunsoare la modă, blugi skinny, pătrățele pe abdomen, o cămașă slim fit și sprâncene perfect pensate. Ce mai, e un păpușel ideal! Micuța mea nepoată al cărei

Un vis-jurnalismul narativ

Îmi doream de foarte mulți ani să fac un curs de jurnalism narativ și visam încă de prin 2011 sau 2012 să îl urmez, mai ales că numele celei care îl preda (pe atunci) la Fundația Calea Victoriei era cel al unei foste colege de la masterat, care scria (și scrie, cred, și în prezent) la DoR . Anii au trecut, au trecut foarte multe pretexte pe sub „Podul pretextelor și scuzelor” pe care mi l-am construit singurică și am uitat în cele din urmă de acest vis. Din păcate, când am făcut eu facultatea și masteratul nu exista un astfel de curs în programă și am tot găsit scuze ca să nu mă înscriu, deși cei de la Calea Victoriei îl tot repetau.  O agendă roșie, printre alte agende și carnețele   Am descoperit recent că la Fundația Calea Victoriei urma să aibă loc un atelier de jurnalism narativ susținut de Ani Sandu , așa că mi-am făcut acest cadou de ziua mea, doi într-unul, ca să zic, la pachet cu un atelier online de scriere creativă, susținut de zâna mea cea bună, Andra Samson . A fost

Instigare la cărămizi

Scriam într-o postare de pe blog de acum câteva luni că am nevoie de eroi ca de aer. Într-adevăr, reţeta vieţii mele include mulţi eroi, dar seara trecută, poate sub influenţa verii, mi-am dat seama că sunt genul de femeie care are nevoie - într-un mod sau altul - de cărămizi. De pildă, când eram copil, în grădina părinţilor mei se găseau o mulţime de cărămizi - rămăşiţele unei epoci demult apuse, care proveneau de la un han pe care îl deţinea străbunicul meu. Îmi plăcea să mă joc în acea grădină, dar mai ales îmi plăcea să mă joc cu resturi de cărămizi, acele bucăţi fărâmiţate şi fărâmicioase de cărămidă roşie. Mai mult, joaca mea cu cărămizile mergea mai departe, până în punctul în care produceam, prin frecarea de un perete, un praf de cărămizi cu care adoram să mă joc, ca un mic alchimist.    Ziduri și construcții din cărămizi Ei bine, seara trecută, nu ştiu cum se face că mi-am amintit de cărămizi şi de ideea de a construi ceva din ele - dacă ştii şi cum să o faci. Să luăm următoru