Treceți la conținutul principal

Dacă vacile ar scrie scenarii...

... M-mărita cu Johnny Depp! 

Astăzi mi-am propus împac și capra (cei de la Protecția Animalelor pot sta liniștiți, deoarece nu voi omorî capra vecinului), și varza (pe care nu am de gând o culeg dacă NU este modificată genetic - glumesc, desigur).  

Adică mi-am pus în minte trei lucruri: 1) scriu un scenariu de Oscar - pentru tot îmi plac filmele de la Hollywood și nu numai, 2) abordez pe alocuri - cât nu deranjeze - subiectul Johnny Depp "mon amour" și 3) presar pe ici pe colo câteva replici (zic eu) spumoase despre relațiile dintre oamenii buni cu suflet bun și care au sau nu au curaj spună ce au pe suflet

Agendă nou, în care să scriu gândurile
Când avem prea multe „scenarii” în cap, este bine să le așternem pe hârtie
 

Mărturiseam în urmă cu fix 7 luni cum iubesc eu și comparam cu o vacă. Prietenele și cunoștințele mele de sex feminin s-au amuzat, au râs copios, ba chiar au comentat la postarea mea. Și da, mi-am făcut singură bad publicity acum 7 luni, comparandu- cu o vacă.  

În definitiv, nu uitam motto-ul blogului meu este "Criticând oameni din 1987", iar prin "oameni" se înțelege critic inclusiv pe mine. Nu îmi place exclud de la nimic. Dar revenim la ghiveciul meu de astăzi, intitulat "Dacă vacile ar scrie scenarii, m- mărita cu Johnny Depp". 

Mi-am dat seama recent în mintea mea, sinapsele și neuronii lucrează mai ceva ca scenariștii de la Hollywood într-o zi de non-grevă. Îi întrec pe marii scenariști precum Tim Burton, Pedro Almodovar, Lars von Trier și Jim Jarmusch în cele mai productive zile din carierele lor. Recunosc, am exagerat un pic cu comparația. Dar ați prins ideea...  

Îmi fac planuri, speranțe și idei. (Și nu oricum, ci în legătură cu un El pe care îl plac mai mult decât credeam ar fi posibil într-un interval de timp pe care îl notăm cu T zero, cu viteza pe care o notăm cu v mic, la o accelerație gravitațională normală notată cu g mic, într-un spațiu determinat și notat cu s mic, la Fizica, dacă amintiți). 

Acum, cunoscând datele problemei, scenariul și ipotezele sale se scriu ușor bună ziua. Încep capăt încredere în oameni (a se citi bărbați), după ce inițial am ridicat niște ziduri, am dărâmat alte ziduri, și iar le-am ridicat - la fel ca o albinuță harnică dintr-un stup corporatist bucureștean din secolul 21. La un moment dat, ajung cred sau conving am găsit ce căutam, El, personajul principal din scenariul meu de Oscar, este Mister Super-Duper.  

Însă îmi dau seama rapid (sau mai târziu, după caz, în funcție de viteza cu care nu îmi răspunde la telefon, de presiunea atmosferică din norii ce planează deasupra capului meu și de densitatea apei din râul de lacrimi pe care le-am vărsat în camera mea) înșel amarnic.  

Mai trist este nu știu dacă este un scenariu de film horror, este o dramă de Oscar, este o comedie romantică, un desen animat sau pur și simplu un documentar de pe Animal Planet, care spune povestea unei văcuțe care pleacă de acasă și se maturizează, suferă un pic și învață lucruri despre bărbați în episodul cu numărul 90210 difuzat în prime time, în direct și în reluare. 

Scenariul continuă, după caz, cum am mai spus. Ajung dau cu capul de pereții imaginari și cu cerneala rămasă pe ei, scriu a 100-a replică dintr-un scenariu care începe practic se scrie singur... Vedeți ce ușor este scrii scenarii? Și o iau iarăși de la capăt

Apare un alt Mister Super-Duper, mașinăria de scris scenarii își învârte rotițele, iar Hollywoodul meu începe producă scenarii de dimineața până seara - inclusiv în somn, în tramvai, în autobuz, la birou, la masă etc. Și produce și tot produce până îmi toacă toți nervii și până îmi vine pun mâna pe pix și pe hârtie.  

În mintea mea se scriu și se rescriu zilnic milioane de cuvinte, milioane de dialoguri, sute și mii de ipoteze pe principiul "what if..." Numai ele nu ajung niciodată pe hârtie și, ce este și mai dificil, nu ajung niciodată realitate pentru nu prind curajul de a da frâu liber vorbelor. "De ce îi spun lui X lucrul Y? De ce îmi dau cu stângul în dreptul? De ce cedez eu prima? De ce sun eu prima?" Și tot așa.  

Ba chiar mi s-a spus recent fac scenarii în mintea mea, după ce am încercat într-o anumită situație pun piciorul în prag. rog, prin "pus piciorul în prag" se înțelege am fost sinceră cu un om și i-am spus ce cred și ce vrea de la el. 

Ideea este , dacă m- apuca într-adevăr scriu scenarii (pe ideea de mai sus, iubesc ca o vacă) la adevăratul meu potențial imaginar și creativ, și dacă aceste scenarii ar prinde viață cu adevărat, poate așa obține și eu ce îmi doresc. Poate astăzi fi măritată cu faimosul și talentatul domn Johnny Depp. Din nou exagerez, dar eu nu pot abține (dacă știți reclama la biscuiți, veți înțelege.) 

Dar iată exact asta fac acum. Mintea mea scrie un scenariu, o ia deja pe arătură și se îndreaptă către actorul meu preferat, care îmi bântuie orele și zilele și colegele de birou. Nu, nu vrea ca vacile (adevăratele vaci de pe ogoarele patriei) ajungă scrie scenarii. Și nu vrea mărit cu Johnny Depp. 

Dar măcar pentru o zi, pentru 24 de ore, vrea învăț NU mai scriu scenarii în care ajung cred și care se dovedesc apoi dăunează grav sănătății și vieții mele amoroase (existente sau inexistente). 

Acum încercați fiți sincere/sincere... Când ați "scris" ultima dată un scenariu? 

 

Postare apărută inițial pe blogul meu de pe secțiunea de bloguri a site-ului feminis.ro.  

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ken, păpușa masculină: calități și defecte

M-am gândit să scriu acum ceva timp despre lecțiile de viață pe care le-am învățat de la nepoțeii mei, trei la număr. De șapte ani sunt mătușă cu normă întreagă (recunosc, uneori este normă "întreagă", alteori este doar part-time). Dar lăsând gluma la o parte, cei mici reprezintă pentru mine o sursă bogată de lecții de viață, deși vârstele lor, însumate, nu fac cât vârsta mea de acum. Una dintre cele mai importante lecții vine chiar de la nepoțica mea cea mare, de 7 ani și 3 luni. De ziua ei de naștere și-a dorit și a primit o păpușă-băiat, pe care a botezat-o Ken. Toată lumea știe cine este Ken, e iubitul păpușii Barbie, șaten, tras ca prin inel. Păpușa Ken, partenerul lui Barbie. Sursă imagine: Pixabay Dar Ken (cel pe care l-a primit nepoata mea) este din "noua generație" de păpuși masculine: are o tunsoare la modă, blugi skinny, pătrățele pe abdomen, o cămașă slim fit și sprâncene perfect pensate. Ce mai, e un păpușel ideal! Micuța mea nepoată al cărei

Frica este o superputere! Tu o ai?

Da, și eu sunt supererou, doar că nu am o mască și nu am o capă sub care să îmi ascund adevărată identitate. Dar am această superputere și nu îmi este rușine să recunosc. Așa cum am văzut de atâtea ori în filmele americane care redau ce se întâmplă la întâlnirile de la "Alcoolicii Anonimi", mă ridic azi în picioare și spun cu voce tare "Numele meu este Florentina și îmi este frică!".  Frica de pisica neagră Acum câteva luni publicam pe blog un articol legat de unul dintre serialele mele preferate, Doctor Who, și îndemnam cititoarele să meargă la doctor atunci când viața le oferă telenovele. Același serial SF produs de BBC mi-a oferit recent o altă lecție, cu măiestrie creată de scenaristul Steven Moffat: "frica este o superputere". Ca să citez câteva rânduri din episodul "Listen" din cel mai nou sezon, îți voi traduce cu aproximație replicile care te vor pune probabil pe gânduri:  "Știu că ți-e frică, dar este în ordine să te temi, pen