Treceți la conținutul principal

10 luni de arhitectură sau cum am învăţat să cresc o răţuşcă de la zero

Povestea este simplă: o fată care îl căuta pe Johnny Depp [un fel de prinţ în viziunea ei] a ajuns să găsească ceea ce îşi dorea: o relaţie, un zid dărâmat, un arhitect nou alături de care să construiască noi experienţe şi o răţuşcă ce avea un nume pe care, până mai ieri, nu avea curaj să îl pronunţe. 

Cum am învăţat să cresc o răţuşcă de la zero
Un element de pe rama foto pe care i-am dăruit-o „arhitectului” meu: rățușca


Pe data de 17 noiembrie se împlinesc 10 luni de când studiez arhitectura relaţiilor alături de M. Scriam într-o postare de pe blog de acum câteva luni (Instigare la cărămizi) cum acest om nou din viaţa mea a început să dărâme, unul câte unul, nişte ziduri solide şi cum am găsit în el un "arhitect".

Ştiu, sună un pic SF toată treaba. Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu când pronunţ, aud sau scriu cuvântul "arhitect", mă gândesc la conceptul prezentat în filmul "Inception". Doar că acum scriu despre un alt fel de arhitect, unul de care până de curând mă temeam: arhitectul care m-a ajutat să cresc o răţuşcă de la zero.

Prietenii şi apropiaţii mei ştiu că îmi era chiar teamă să rostesc cuvântul "relaţie" după vara anului 2013. Aşa că am găsit, cu ajutorul arhitectului meu, un înlocuitor perfect pentru "relaţie" - şi anume "răţuşcă".

Dar iată că acum au trecut deja 10 luni de când studiez alături de arhitectul meu drag tainele ce stau la baza creşterii unei răţuşte. Nu a fost uşor, recunosc. Nu suntem perfecţi şi nici nu pretindem asta. Nici răţuşca noastră nu-i perfectă, dar e frumoasă şi e inocentă.

La fel ca o răţuşcă adevărată, şi relaţia are nevoie de hrana corespunzătoare pentru a creşte mare, pentru a evolua şi pentru a se transforma în ceva măreţ, are nevoie de dragoste, de soare şi zile senine. Are nevoie de părinţi iubitori care să o protejeze de prădători şi care să o înveţe să înoate pe un iaz adânc, plin de sentimente [uneori] contradictorii.

Însă chiar dacă la prima vedere pare uşor, răţuştele nu sunt uşor de crescut, mai ales când unii dintre noi au în spate un bagaj emoţional. Chiar şi aşa, pot spune că am învăţat ceva din copilăria pe care am petrecut-o la ţară, şi anume am învăţat care este dieta bobocilor de raţă în primele săptămâni de viaţă.

Aşa că încerc să aplic alături de arhitectul meu aceleaşi principii alimentare şi încerc să îmi hrănesc şi să îmi întăresc relaţia [a se citi răţuşca]. Şi chiar dacă în loc de ou fiert tare, urzici fierte şi mălai (dieta pentru bobocii de raţă) eu folosesc cuvinte, metafore şi comparaţii, ba chiar îmi fac tot felul de scenarii [mă ştiţi doar, "Dacă vacile ar scriescenarii, m-aş mărita cu Johnny Depp"], iată că încerc pe cât posibil să învăţ răţuşca mea să înoate şi să se menţină pe linia de plutire, vreau să o ajut să fie energică, plină de viaţă şi veselă.

Nimeni nu a spus că este simplu să creşti o răţuşcă de la zero, dar pot concluziona că - dacă ar fi să dau un examen la finalul primului an universitar de "arhitectură a relaţiilor" aplicată pe răţuşte - m-aş descurca destul de bine şi sunt sigură că aş promova cu o notă destul de bună în următorul an de relaţie.

În definitiv, am dovedit că pot creşte de la zero o răţuşcă -  alături de un arhitect bun. 



Postare apărută inițial pe blogul meu de pe secțiunea de bloguri a site-ului feminis.ro.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ken, păpușa masculină: calități și defecte

M-am gândit să scriu acum ceva timp despre lecțiile de viață pe care le-am învățat de la nepoțeii mei, trei la număr. De șapte ani sunt mătușă cu normă întreagă (recunosc, uneori este normă "întreagă", alteori este doar part-time). Dar lăsând gluma la o parte, cei mici reprezintă pentru mine o sursă bogată de lecții de viață, deși vârstele lor, însumate, nu fac cât vârsta mea de acum. Una dintre cele mai importante lecții vine chiar de la nepoțica mea cea mare, de 7 ani și 3 luni. De ziua ei de naștere și-a dorit și a primit o păpușă-băiat, pe care a botezat-o Ken. Toată lumea știe cine este Ken, e iubitul păpușii Barbie, șaten, tras ca prin inel. Păpușa Ken, partenerul lui Barbie. Sursă imagine: Pixabay Dar Ken (cel pe care l-a primit nepoata mea) este din "noua generație" de păpuși masculine: are o tunsoare la modă, blugi skinny, pătrățele pe abdomen, o cămașă slim fit și sprâncene perfect pensate. Ce mai, e un păpușel ideal! Micuța mea nepoată al cărei

Un vis-jurnalismul narativ

Îmi doream de foarte mulți ani să fac un curs de jurnalism narativ și visam încă de prin 2011 sau 2012 să îl urmez, mai ales că numele celei care îl preda (pe atunci) la Fundația Calea Victoriei era cel al unei foste colege de la masterat, care scria (și scrie, cred, și în prezent) la DoR . Anii au trecut, au trecut foarte multe pretexte pe sub „Podul pretextelor și scuzelor” pe care mi l-am construit singurică și am uitat în cele din urmă de acest vis. Din păcate, când am făcut eu facultatea și masteratul nu exista un astfel de curs în programă și am tot găsit scuze ca să nu mă înscriu, deși cei de la Calea Victoriei îl tot repetau.  O agendă roșie, printre alte agende și carnețele   Am descoperit recent că la Fundația Calea Victoriei urma să aibă loc un atelier de jurnalism narativ susținut de Ani Sandu , așa că mi-am făcut acest cadou de ziua mea, doi într-unul, ca să zic, la pachet cu un atelier online de scriere creativă, susținut de zâna mea cea bună, Andra Samson . A fost

Instigare la cărămizi

Scriam într-o postare de pe blog de acum câteva luni că am nevoie de eroi ca de aer. Într-adevăr, reţeta vieţii mele include mulţi eroi, dar seara trecută, poate sub influenţa verii, mi-am dat seama că sunt genul de femeie care are nevoie - într-un mod sau altul - de cărămizi. De pildă, când eram copil, în grădina părinţilor mei se găseau o mulţime de cărămizi - rămăşiţele unei epoci demult apuse, care proveneau de la un han pe care îl deţinea străbunicul meu. Îmi plăcea să mă joc în acea grădină, dar mai ales îmi plăcea să mă joc cu resturi de cărămizi, acele bucăţi fărâmiţate şi fărâmicioase de cărămidă roşie. Mai mult, joaca mea cu cărămizile mergea mai departe, până în punctul în care produceam, prin frecarea de un perete, un praf de cărămizi cu care adoram să mă joc, ca un mic alchimist.    Ziduri și construcții din cărămizi Ei bine, seara trecută, nu ştiu cum se face că mi-am amintit de cărămizi şi de ideea de a construi ceva din ele - dacă ştii şi cum să o faci. Să luăm următoru