Treceți la conținutul principal

Exercițiu: Care este lucrul de care mă tem?

Am primit recent, la un atelier de scriere creativă, un exercițiu extrem de interesant. Ideea a fost să ne folosim de scris pentru a descrie o situație, fără să spunem care este, de fapt, acel ceva de care ne este teamă. Așadar, fără să numim frica. Frumos spus „Show, don't tell”, nu? Așa se numește tehnica. Și mai am multe de învățat și de exersat cu ea.

atelier de scriere creativa
M-am jucat cu literele 😂

Oare cei care citesc acum postarea aceasta reușesc să ghicească acel lucru de care mi-a fost frică în exercițiu? Răspunsul îl puteți găsi la acest link, strecurat la finalul postării.

Metroul bucureștean la ora 23.00. Aura deschise ecranul telefonului mobil ca să se uite la ceas. Cu o smucitură bruscă, trenul s-a oprit în tunel. Luminile s-au stins de-a lungul lui, iar Aura își dădu seama, ridicând ochii din ecran și făcând lumină cu ajutorul lui, că este complet singură în vagon. Telefonul mobil vibră scurt, imitând ritmul unei inimi. Nu era inima ei. Primise un mesaj de la mama ei.

Acum inspir, acum expir, se gândi Aura. Încercă să aplice noțiunile pe care le-a învățat la un curs de meditație mindfulness. Era greu să își îndrepte toată atenția doar la respirație. Aerul din vagonul metroului pare că începuse să o învăluie, cu tot cu telefonul mobil. Închise ochii: inspiră, pauză, expiră. Încercase să găsească pauza dintre inspir și expir, ca să se poată relaxa.

Aer din nou șapte ani. Sora ei mai mare este la discotecă. Aura este singură în pat, în camera pe care o împarte seară de seară cu sora ei. Simte că orele trec, că afară nu se va face lumină prea curând. Se gândește că sora ei nu mai vine odată acasă! Tot ce are de făcut este să doarmă lângă ea.

Din când în când, luminile farurilor de la o mașină rătăcită ce trece prin micul sat străbat aerul camerei. Câteva raze albe se reflectă pe pereți, prin ferestre, proiectând modelul de pe perdele. Aura le vede cum se mișcă și dansează pe tavan și apoi cum dispar în liniștea nopții, odată cu ultimele sunete ale motorului mașinii rătăcite.

Scriere creativa

Puține mașini circulă pe șoseaua îngustă din sat, pe timpul nopții. Aura ar vrea să le numere, însă curând o fură somnul. Sora ei tot nu s-a întors de la discotecă și furia ei s-a mai diminuat. Ochii fetiței s-au obișnuit cu atmosfera din cameră. Îi ține totuși închiși, strânși bine, de parcă doar așa ar putea să evite un pericol. Pentru că ce nu vede, nu o poate răni.

Nu are noțiunea timpului, iar din când în când, tocurile geamurilor încep să se zgâlțâie ușor. De obicei, doar un camion le face să tresară așa. Farurile unei mașini se preling pe pereții plini de postere desprinse din revista Bravo, pe care sora ei le-a lipit cu scóci. Aura deschide ochii, iar pupilele încearcă să se obișnuiască cu lumina orbitoare. „Stimați călători, ne cerem scuze pentru disconfortul creat. Urmează stația Piața Unirii, cu peronul pe partea stângă”. Metroul se pune în mișcare.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Povestea mea (cu și despre diabetul zaharat de tip 1)

Povestea mea (cu și despre diabetul de tip 1   Mie nu mi se poate întâmpla... Și totuși, mi s-a întâmplat să fiu diagnosticată cu diabet de tip 1 în luna mai 2021, după mai multe analize de sânge de rutină – le zic eu. Numai că nu erau de rutină. Pe buletinul de analize am citit negru pe alb că aveam o glicemie de 380 mg/dl pe nemâncate și o hemoglobină glocozilată – acea HbA1c de care ați auzit cu siguranță – de 15,1%. Sunt numere pe care nu le voi uita niciodată. Nu mai era niciun dubiu. Aveam diabet de tip 1. De ce credeam că mie nu mi se poate întâmpla? Pentru că aș fi zis că eu, ca jurnalist care scrie despre sănătate, voi fi în stare să recunosc simptomele unei boli cronice. Dar nu a fost așa. Nu în cazul unei boli parșive, care se instalează lent în organism. Mintea mea a fost, cred, cel mai mare dușman. Găseam explicații și motive „întemeiate” pentru orice. Oboseala și extenuarea, apatia – toate erau normale, nu? Doar aveam doi motani care mă trezeau în timpul nopții,

Sticla de biserică

La noi în familie, sticlele de plastic nu se aruncau. Fie bidoane de apă plată de cinci litri, fie sticle de suc ori de apă minerală, nimic nu se pierdea, ci se refolosea. Tata le aduna pe toate după ce le goleam de conținut, le spăla și le lega pe toate într-un ciorchine uriaș pe care îl păstra afară sau în bucătăria de vară a bunicii, pentru că știa că va avea nevoie de ele într-un fel sau altul. Sticlele de plastic de doi litri ori chiar si cele mici erau bune de pus o anumită cantitate de vin în ele, mai ales când ai mei voiau să ofere cuiva un vin bun, de țară, din producția proprie. Sticlele mici, de 0,5 litri, aveau alt rol: se punea țuică în ele și se foloseau la pomeni (adică parastasuri) și la alte mese festive.    Un obiect de care sunt atașată emoțional este sticla cu vin de biserică. În fiecare duminică, după ce bunica mea – mamaia de pe deal, cum o numeam noi – venea de la slujba religioasă, aveam un ritual simplu și de efect: să bem o gură sau două de vin din sticla de p

Zarurile, muzele

La un curs de scriere creativă pe care l-am făcut în iunie, lectorul ( Alice Teodorescu ) ne spunea, mai în glumă, mai în serios să invocăm sau să chemăm muzele, pentru că acestea vor veni. Așa că astăzi le-am invocat, după ce boyfriendul meu mi-a făcut cadou ieri două joculețe cu „cuburi de poveste”. Ideea acestora este simplă: „ Dă cu zarurile. Spune o poveste. ” Să vedeți ce poveste mi-a ieșit! Din nouă zaruri, câte trei din fiecare cutie (jocul de bază, varianta cu călătorii plus varianta cu acțiuni), am creat o mică povestire. Bineînțeles, nu aveam ce să știu ce va ieși până la final, cine vor fi personajele și ce se va întâmpla cu ele.  De ce trei cutii? Pentru că astăzi nu am mai avut răbdare și am mers la mall să îmi cumpăr cel de-al treilea joculeț, în completarea celor două de la M. Desigur, aș fi putut foarte bine să creez o povestire doar cu zarurile din cele două cutii primite cadou. Motanul meu, Loki, a fost extrem de încântat de zaruri, le-a testat atât din punct de