Treceți la conținutul principal

Petrecerea papilelor

De când mă știu, am adorat plăcinta cu dovleac. Am multe amintiri cu mama, din bucătărie: parcă o văd și acum cum dă pe răzătoarea cea mare o bucată uriașă de dovleac plăcintar. Și după ce termina cu răzătoarea, punea puțin zahăr și un praf de scorțișoară peste dovleacul răzuit, pe care îl așeza cu atenție pe o foaie de plăcintă pe care o întinsese bine de tot.

Amintiri despre plăcintă...
o plăcintă scrisă și descrisă

Aroma din bucătărie, cât timp plăcinta se cocea în cuptorul nostru electric ori în cuptorul aragazului, era suficientă pentru a mă face să salivez ca un cățeluș în fața bolului său cu mâncare. Desigur, „ispitirea Florentinei” nu se oprea aici, pentru că după ce mama scotea plăcinta din cuptor, urma o altă etapă: zahărul pudră și cu aromă de vanilie, care se așternea cuminte pe bucățelele de plăcintă din tavă ori de pe platou.

Îmi plăcea să mănânc plăcinta când se mai răcea, nu știu nici acum de ce nu eram fan al plăcintei calde. Mai are rost să mai spun că papilele mele gustative de copil pofticios dădeau o petrecere de cum mușcam prima dată din felia de plăcintă? Eu zic că da... Petrecerea papilelor se încheia abia când îmi terminam de savurat felia... sau feliile.

PS: Am văzut de atâtea și atâtea ori scena asta cu mama, făcând plăcintă cu diferite umpluturi, încât acum amintirile legate de dovleacul dat pe răzătoare se cam amestecă, fără voia mea, cu cele legate de mere – așa cum brânza de vaci se amesteca în bolul uriaș al mamei cu stafidele aurii care aveau și ele un rol important în toată ecuația asta. Și așa lua naștere o altă umplutură, pentru un alt tip de plăcintă, care crea alte și alte amintiri pentru micuța pofticioasă.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dacă vacile ar scrie scenarii...

... M - aș mărita cu Johnny Depp!  Astăzi mi -am propus să împac ș i capra (cei de la Protecția Animalelor pot sta liniștiți , deoarece nu voi omorî capra vecinului), și varza (pe care nu am de gând să o culeg dacă NU este modificată genetic - glumesc, desigur).   Adică mi -am pus în minte trei lucruri: 1) să scriu un scenariu de Oscar - pentru că tot îmi plac filmele de la Hollywood și nu numai, 2) să abordez pe alocuri - cât să nu deranjeze - subiectul Johnny Depp "mon amour" și 3) să presar pe ici pe colo câteva replici (zic eu) spumoase despre relațiile dintre oamenii buni cu suflet bun și care au sau nu au curaj să spună ce au pe suflet .  Când avem prea multe „scenarii” în cap, este bine să le așternem pe hârtie   Mărturiseam în urmă cu fix 7 luni cum iubesc eu și mă comparam cu o vacă . Prietenele și cunoștințele mele de sex feminin s-au amuzat, au râs copios, ba chiar au comentat la postarea mea. Și da , mi -am făcut singu

Frica este o superputere! Tu o ai?

Da, și eu sunt supererou, doar că nu am o mască și nu am o capă sub care să îmi ascund adevărată identitate. Dar am această superputere și nu îmi este rușine să recunosc. Așa cum am văzut de atâtea ori în filmele americane care redau ce se întâmplă la întâlnirile de la "Alcoolicii Anonimi", mă ridic azi în picioare și spun cu voce tare "Numele meu este Florentina și îmi este frică!".  Frica de pisica neagră Acum câteva luni publicam pe blog un articol legat de unul dintre serialele mele preferate, Doctor Who, și îndemnam cititoarele să meargă la doctor atunci când viața le oferă telenovele. Același serial SF produs de BBC mi-a oferit recent o altă lecție, cu măiestrie creată de scenaristul Steven Moffat: "frica este o superputere". Ca să citez câteva rânduri din episodul "Listen" din cel mai nou sezon, îți voi traduce cu aproximație replicile care te vor pune probabil pe gânduri:  "Știu că ți-e frică, dar este în ordine să te temi, pen

Ziua în care am decis să dau foc cămășii lui Ion Spânu

O povestire care face parte dintr-un experiment de scriere creativă, inițiat de Andra Samson , lector la Fundația Calea Victoriei .    Ziua în care am decis să dau foc cămășii lui Ion Spânu Angajamentul Ion Spânu, un renumit fotograf bucureștean, este angajat pentru o zi de fotomodelul Mădălina Green, pentru a-i face un set de fotografii. Este vorba despre o ședință foto care nu se deosebește cu nimic de cele făcute de el pentru alte cliente. Dar Ion Spânu nu știe că îi va cauza o serie de probleme mai târziu, pentru că își va pierde ore bune (după ședința foto) încercând să o convingă pe Mădălina Green că acea cămașă verde care a rămas la ea dintr-o pură întâmplare nu are puteri magice, așa cum crede tânăra. Ea l-a sunat chiar astăzi să-i spună că aproape că și-a pierdut mințile din cauza cămășii despre care i-a mai spus că, în zilele în care o poartă, toți cei din jur îi spun doar adevărul. Iar pentru un fotomodel ca ea, adevărul poate fi uneori mult prea dureros.    Sursa fo