Treceți la conținutul principal

Din mâinile tatălui

Tatăl meu avea cele mai frumoase mâini. Delicate, totuși puternice. Puteau repara orice televizor, orice piesă stricată a Daciei. La final, când termina de meșterit, tata intra în casă, cu mânecile suflecate, nerăbdător să își curețe palmele de urmele muncii lui în atelier sau în garaj. 

Fotografie de Juan Pablo Serrano Arenas de la Pexels

 

Bărbatul cu ochelari (ca ai tatălui ei) și șapcă neagră, din piele, butonează telefonul inteligent. Nu ridică privirea, pare total absorbit de ecranul ca o evanghelie cu paginile alcătuite din pixeli. El habar nu are ce a stârnit în sufletul Aurei. Pe când ea nu își poate dezlipi privirea de pe mâinile lui.

Mâinile tatălui ei au o clonă și ea asta umblă liberă ca glucoza în sângele unui diabetic. Tatăl ei suferea de diabet zaharat. Clona umblă la fel de liberă și de neprihănită ca în seara aia de decembrie, înainte de Crăciun, când bărbatul atingea ecranul unui smartphone în metroul spre Piața Unirii, sub privirile Aurei.  

Atenție, se închid ușile! Din mâinile tatălui se naște amintirea scurtă, flashback. Tata se spăla pe mâini, la chiuveta din baie, cu o pastă specială, pentru a înlătura urmele de vaselină. Un scurtcircuit. Ca atunci când degetul mic de la picior intră în contact cu lemnul patului. O secundă de pauză, urmată de durerea fulgerătoare. Totul se cutremură în Aura.  

Atenție, se închid ușile! Clona mâinilor a plecat și Aura știe că nu îl va mai vedea niciodată pe acel bărbat cu smartphone. În vagonul cu miros de vaselină a rămas doar clona. Două mâini, zece degete, un ecran de telefon. Și o amintire a mâinilor tatălui emanând aburi, sub jetul de apă fierbinte care înlătură urmele de vaselină.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dacă vacile ar scrie scenarii...

... M - aș mărita cu Johnny Depp!  Astăzi mi -am propus să împac ș i capra (cei de la Protecția Animalelor pot sta liniștiți , deoarece nu voi omorî capra vecinului), și varza (pe care nu am de gând să o culeg dacă NU este modificată genetic - glumesc, desigur).   Adică mi -am pus în minte trei lucruri: 1) să scriu un scenariu de Oscar - pentru că tot îmi plac filmele de la Hollywood și nu numai, 2) să abordez pe alocuri - cât să nu deranjeze - subiectul Johnny Depp "mon amour" și 3) să presar pe ici pe colo câteva replici (zic eu) spumoase despre relațiile dintre oamenii buni cu suflet bun și care au sau nu au curaj să spună ce au pe suflet .  Când avem prea multe „scenarii” în cap, este bine să le așternem pe hârtie   Mărturiseam în urmă cu fix 7 luni cum iubesc eu și mă comparam cu o vacă . Prietenele și cunoștințele mele de sex feminin s-au amuzat, au râs copios, ba chiar au comentat la postarea mea. Și da , mi -am făcut singu

Frica este o superputere! Tu o ai?

Da, și eu sunt supererou, doar că nu am o mască și nu am o capă sub care să îmi ascund adevărată identitate. Dar am această superputere și nu îmi este rușine să recunosc. Așa cum am văzut de atâtea ori în filmele americane care redau ce se întâmplă la întâlnirile de la "Alcoolicii Anonimi", mă ridic azi în picioare și spun cu voce tare "Numele meu este Florentina și îmi este frică!".  Frica de pisica neagră Acum câteva luni publicam pe blog un articol legat de unul dintre serialele mele preferate, Doctor Who, și îndemnam cititoarele să meargă la doctor atunci când viața le oferă telenovele. Același serial SF produs de BBC mi-a oferit recent o altă lecție, cu măiestrie creată de scenaristul Steven Moffat: "frica este o superputere". Ca să citez câteva rânduri din episodul "Listen" din cel mai nou sezon, îți voi traduce cu aproximație replicile care te vor pune probabil pe gânduri:  "Știu că ți-e frică, dar este în ordine să te temi, pen

Când iubești ca o... vacă

Recunosc, întrebarea „Tu cum iubești?” mi-a atras prima dată atenția când mă aflam pe peron în stația Eroilor, așteptând metroul. Nu știam ce reprezintă, dacă e o reclamă, e o campanie sau altă născocire a celor care lucrează în marketing. Nu pot să spun că m-a sâcâit săptămâni în șir sau că nu am mai dormit noaptea din cauza acestei întrebări, dar ceva s-a produs acolo în mintea mea, beculețul s-a aprins și a rămas aprins. Agenda cu pisici, numai bună de așternut gândurile Câteva săptămâni mai târziu, când am remarcat că autocolantele nu mai erau în stația de metrou unde mi-au atras atenția prima dată, am încercat să găsesc un posibil răspuns (nu, nu în funcție de zodie). Cum iubesc? Răspunsul a venit rapid, fără să stau prea mult pe gânduri: ca o vacă! Când le-am spus asta colegelor mele din redacție, am râs cu lacrimi, amuzându-ne de conexiunea atât de absurdă pe care a făcut-o creierul meu (care, se pare, are mai mult umor decât mine). Nu spun „ca o vacă” în sensul negativ, n